miercuri, 20 aprilie 2011

Toba de pui






De curand am descoperit un nou blog, genial din punctul meu de vedere. Deja am incercat 3 retete de care sunt extrem de multumita. Sursa: http://www.lalena.ro/280-reteta-toba-de-pui.html.
Toba a iesit foarte buna, asa ca va recomand sa o incercati fara retineri.

Ingrediente:

1 pui intreg de cca 1.5 kg
35 g gelatina
3 buc frunze de dafin
6 boabe de piper negru
4 catei de usturoi mari (cred ca data viitoare pun mai putin, insa cui ii place usturoiul e bun asa)
1 lingura sare

Preparare:

Carnea se spala bine, se scoate pielea, grasimea.
Intr-o cratita medie se pune carnea de pui, gelatina, frunza de dafin, boabele de piper si sarea. Se ia inca o oala mai mare decat cea cu carne, si se pune apa, apoi oala cu carne se pune deasupra-se va face la baie-marie. Fiti atente cand alegeti oalele ca sa incapa una in alta :P

Se aprinde focul la mic si se pune un capac peste oala. Se tine asa pe foc cca 3 ore-3 ore jumatate. In acest timp mai intoarceti carnea, mai completati cu apa in oala de jos. In oala cu carnea nu se pune absolut deloc apa, carnea isi va lasa zeama singura.

Dupa cele 3 ore carnea este facuta, se opreste focul, se scoate carnea pentru a se raci. Se dezoseaza si se rup bucatele mici-medii, fiecare cum prefera.

In zeama lasata de carne se pune usturoiul pisat, apoi se strecoara zeama.
Am ajuns aproape la final: se pune carnea intr-un bidon de 1 l-1.5 l taiat la gura. In reteta originala a fost folosit o cutie de suc Timbark, eu nu am gasit la magazin nici suc in cutie, nici lapte...asa ca am folosit un bidon. Peste carne se pune zeama strecurata, se scutura putin pentru a ajunge pana la fund. Se da la frigider peste noapte, cu o folie deasupra.
Dimineata se taie usor bidonul. Nu mi-a venit sa cred cat este de inchegata!
Se pastreaza la frigider in hartie de copt.

Incercati si nu veti regreta, nu se depunde prea multa munca la preparare, fiertul dureaza mai mult, insa merita!

Un comentariu:

Cauta reteta